Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Jsme e-shop provozovaný naší společností

Toner RL spol. s r.o.

Domažlická 1255/200a, 318 00 Plzeň

IČO: 45357099 

Spisová značka: C 2023 vedená u Krajského soudu v Plzni

(dále jen „prodávající“) a na stránkách www.drogerka24.cz (dále jen „webové stránky“) prodáváme zboží, které si můžete objednat jako spotřebitelé nebo jako podnikatelé (dále jen „vy“ nebo „kupující“). Pokud u nás tedy nenakupujete na firmu (IČ), jste v roli spotřebitele, který má zvláštní práva popsaná dále.

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „VOP“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“). Právní otázky vyplývající z uvedeného vztahu se řídí právním řádem platným na území ČR, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, pokud je kupující spotřebitelem, vč. těch, které nejsou výslovně smlovou nebo těmito podmínkami upravené.
  2. Kupující učiněním objednávky akceptuje VOP pro dodávky zboží vyhlášené prodávajícím. Vztahy kupujícího a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné, pokud není ve smlouvě stanoveno výslovně něco jiného či pokud není zákonem obligatorně stanoveno jinak. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  3. Předmětem VOP je zejména úprava a specifikace práv a povinností smluvních stran – prodávajícího a kupujících v rámci vzájemného obchodního vztahu a ve svém aktuálním znění tvoří obsah kupní smlouvy (o dodávce zboží), resp. jsou její nedílnou součástí.
  4. Předmětem plnění smlouvy či smluv uzavíraných v rámci VOP jsou pouze položky výslovně uvedené v kupní smlouvě, přičemž prodávajcí se zavazuje, že dodá kupujícím bezvadné zboží v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi a kvalitě obvyklými pro daný druh zboží, vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území ČR. Prodávající je povinen se zbožím dodat i český návod k obsluze a záruční list, je-li to pro daný druh zboží obvyklé. Nesplnění povinnosti prodávajícího k dodání českého návodu k obsluze, záručního listu nečiní uzavřenou kupní smlouvu bez dalšího neplatnou.
  5. Veškeré informace, které budou kupujícím prodávajícímu sděleny, jsou považovány za důvěrné s tím, že důvěrné informace jsou veškeré údaje a informace vyměněné mezi prodávajícím a kupujícím. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa sídla nebo bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“). Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy či pro účely vedení uživatelského účtu. Další informace spojené s ochranou osobních údajů jsou uvedeny zde.

 

Uživatelský účet

  1. Objednávku a uzavření kupní smlouvy lze učinit s registrací na webových stránkách prodávajícího a lze tak přistupovat k uživatelskému účtu, ktreý bude na základě registrace zřízen. Registrce či zřízení uživatelského účtu není pro vytvoření objednávky nutný a tuto lze učinit i bez registrace.
  2. Upozorňujeme také, že svůj uživatelský účet nemůžete nechat používat třetí osoby. Veškerá odpovědnost vyplývající z užíváním účtu třetí osobou jde na vrub zaregistrovaného kupujícího.
  3. Při registraci nezapomeňte na to, že jste povinni uvádět správně a pravdivě všechny údaje a při jakékoliv jejich změně je musíte aktualizovat. Údaje, které uvedete při objednávání nebo v uživatelském účtu, považujeme za správné.
  4. Vezměte prosím na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení. Prodávající neodpovídá za jakékoli nedostatky vyplývající z předmětné údržby.

 

Nákup zboží

  1. Všechny potřebné informace zboží – najdete na našich webových stránkách. I přesto s vámi můžeme uzavřít kupní smlouvu za podmínek, které si sjednáme individuálně, a to zejména u podnikatelů nebo v případě velkého objemu zboží.
  2. Upozorňujeme, že veškerá prezentace zboží na webových stránkách, je informativního charakteru a nejsme povinni uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. 
  3. Naše zboží si můžete pořídit na webových stránkách prostřednictvím formuláře, který obsahuje zejména informace o zboží, ceně, způsobu úhradu ceny a údaje o požadovaném způsobu dodání zboží a o nákladech s tím spojených. Na základě těchto informací vytvoříte kliknutím na tlačítko „Objednat“ nebo jiné podobné tlačítko objednávku („objednávka“). Podmínkou platnosti objednávky prostřednictvím prostředků elektronické komunikace je vyplnění veškerých formulářem předepsaných a prodávajícím požadovaných údajů a náležitostí. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Po zadání všech kontaktních údajů a vložení požadovaného zboží do tzv. košíku kupující objednávku odešle/potvrdí. Odesláním objednávky kupujícím dochází k uzavření smlouvy.
  4. Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu (množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti apod.), vždy oprávněn žádat kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky či písemně
  5. V objednávce jste povinni uvádět pravdivé a úplné informace. V případě uvedení nepravdivých nebo neúplných informací neodpovídáme za škodu tím způsobenou.
  6. Náklady, které vám vzniknou v souvislosti s komunikací na dálku, jako třeba náklady na internetové připojení nebo telefon, si hradíte sami a nijak se neliší od základní sazby vašeho operátora nebo poskytovatele internetového připojení.
  7. V případě, že by došlo ke zjevné chybě v uvedené kupní ceně, nejsme povinni zboží za takto zjevně chybně uvedenou cenu dodat a v případě, kdy již mezi námi byla uzavřena kupní smlouva s takto chybnou kupní cenou, jsme oprávněni od ní odstoupit.
  8. Kupní cenu a případné náklady spojené s jeho dodáním můžete uhradit bezhotovostně platební kartou, prostřednictvím online platebního systému GoPay, bezhotovostně bankovním převodem nebo na dobírku.
  9. Nabídkové ceny zboží uvedené na webových stránkách jsou platné v okamžiku objednání. Prodávající si vyhrazuje právo zjevných písařských chyb a změny cen v případě změny peněžních kurzů, výrazném nárůstu inflace nebo při výrazných změnách dodavatelských podmínek u výrobců a ostatních dodavatelů zboží.
  10. Kupní cena bude považována za zaplacenou teprve připsáním celé kupní ceny za samostatnou část dodávky k rukám prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny. Nebezpečí vzniku škody na předmětu dodávky přechází na kupujícího okamžikem převzetí dodávky do jeho dispozice, to platí i v případě předání, kdy se předání uskutečňuje dodáním v jiném místě a zboží je předáno prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího.
  11. Pro každou platbu vám vystavíme doklad o zaplacení – fakturu, která bude vždy splňovat požadavky právních předpisů a bude vám zaslána na e-mail uvedený v objednávce.
  12. Zdanitelné plnění se považuje za uskutečněné při prodeji zboží podle kupní smlouvy dnem dodání, v ostatních případech dnem převzetí nebo zaplacením zboží, a to tím dnem, který nastane dříve, pokud tento zákon nestanoví jinak.

 Doručení zboží

 Zboží vám dle vašeho výběru zašleme prostřednictvím doručovacích služeb dle vašeho výběru v objednávce:

  • Zásilkovna – výdejní místa,
  • PPL – ParcelShop
  • PPL – do ruky
  • Česká pošta - Balíkovna
  • Česká pošta - Balík na poštu
  • Česká pošta - Balík do ruky
  1. Dodací lhůta začíná běžet ode dne obdržení závazné objednávky za podmínky obdržení všech podkladů, které jsou nutné pro včasné vyřízení dodávky. V případě, že zboží je na skladě, zavazuje se prodávající je vyexpedovat nebo předat dopravci do 5 pracovních dnů. Dodací lhůta bude přiměřeně k okolnostem prodloužena, jestliže zpoždění je způsobeno vyšší mocí nebo okolnostmi nezaviněnými prodávajícím. Z důvodu neoznámení výpadků výroby u dodavatelů prodávajícího, zpoždění dodání zboží od dodavatelů či jiného důvodu neovlivnitelného prodávajícím je prodloužení lhůty expedice či předání dopravci vyhrazeno.
  2. Vyhrazujeme si právo odstoupit od kupní smlouvy v případě, že objednané zboží nebude skladem a ani nebude naskladněno do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  3. Zboží jste povinni převzít. Pokud ho nepřevezmete, budeme takové jednání považovat za odstoupení od kupní smlouvy. V takovém případě, po vás máme právo vyžadovat náhradu takto vzniklých nákladů spojených s vrácením nepřevzatého zboží.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. Nebezpečí ztráty, poškození a zničení na vás přecházejí okamžikem převzetí zboží.

 

Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Spotřebitel, který uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské nebo obdobné činnosti, máte právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží, a to i bez uvedení důvodu.
  2. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího. Zjistí-li kupující při převzetí zboží vady, musí tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu sdělit prodávajícímu, nejdéle pak do 5ti dnů od zjištění vady.
  3. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2095 - § 2117 a 2165 - § 2174 občanského zákoníku).
  4. Upozorňujeme, že nemůžete odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
  5. Pokud byste se rozhodli odstoupit od kupní smlouvy a je to možné, můžete využít formulář, který je přílohou těchto podmínek.
  6. Do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy vám vrátíme částku odpovídající kupní ceně zboží a zaplacením nákladů na jeho dodání, a to stejným způsobem, jako jsme je od vás přijali. Je ale potřeba, abyste nám nejpozději ve stejné lhůtě zaslali nebo předali zakoupené zboží na adresu Toner RL spol. s r.o., Domažlická 1255/200a, 318 00 Plzeň
  7. V případě uplatnění reklamace je kupující povinen zaslat prodávajícímu zboží s veškerým příslušenstvím v originálním nebo jiném vhodném obalu na uvedenou adresu prodávajícího a přiloží k němu podrobný popis závady, uvede datum dodání zboží, název výrobku, reklamované množství a návrh na vyřízení reklamace, a dále prokáže zakoupení zboží např. kopií dokladu (faktury). V případě oprávněné reklamace zboží vzniká prodávajícímu povinnost nahradit kupujícímu účelně vynaložené náklady na dopravu reklamovaného zboží k prodávajícímu. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl. O přijetí a vyřízení reklamace informuje prodávající kupujícího elektronickou poštou (na elektronickou adresu kupujícího) a vydá mu písemné potvrzení. Zákonem stanovená lhůta na vyřízení reklamace je 30 dnů.

Reklamované zboží zaslané na jinou adresu než výše zmíněnou v bodě 4 jsou v přímém rozporu s podmínkami odstoupení od smlouvy a nebudou vyzvednuty.

  1. Ve výše uvedené lhůtě máme právo posoudit, zda je vrácené zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité a zda jste nezpůsobili jiným nakládáním, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží, snížení hodnoty tohoto zboží.  Pokud je zboží ve stavu, kdy není možné jej prodat dalším zákazníkům, protože je poničené, otevřené nebo nepřiměřeně opotřebené, právo na odstoupení od smlouvy nemáte. Náklady na vrácení zboží zpět k nám nesete vy.
  2. Náklady na dodání zboží k vám vrátíme pouze ty nejnižší, které nabízíme.
  3. Nejsme ale povinni vrátit vám kupní cenu do té doby, než nám bude zboží doručeno zpět, anebo než prokážete, že bylo odesláno zpět na naši adresu.
  4. Pokud jsme vám spolu se zbožím zaslali i nějaké bezplatné plnění (dárek), jste povinni nám ho v případě odstoupení od kupní smlouvy vrátit také.
  5. Pokud jste podnikatelé, tedy pokud nenakupujete zboží jako spotřebitelé, máte také právo na odstoupení od smlouvy podle tohoto článku, ale budeme vám účtovat stornopoplatek ve výši 20 % částky za zboží, které nám v rámci odstoupení od smlouvy vracíte. Jako podnikatelé jste povinni nést náklady na dodání zboží zpět k nám. Ve zbylém se odstoupení od smlouvy u podnikatelů přiměřeně řídí tímto článkem.

 

Reklamační řád 

  1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců (toto bude vyznačeno v prodejním dokladu. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost (viz záruka za jakost). Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě (dále jen potvrzení), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
  2. Právo z vad nelze uplatnit v těchto případech:
  3. a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
    b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
  4. c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci
  5. Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy že zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, že zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, že zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a že vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  6. Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  7. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Toto platí i pro oznámení vady, na kterou se vztahuje záruka (dále viz záruka za jakost).
  8. Věc je vadná, není-li dodána v ujednaném množství, jakosti a provedení anebo v jakosti  a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.
  9. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
  10. Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
  11. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
  12. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, b) na odstranění vady opravou věci, c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, d) odstoupit od smlouvy.
  13. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle následujícího odstavce.
  14. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
  15. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci, b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady, c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
    d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
  16. Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
  17. Záruka za jakost
  18. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
  19. Odstoupení od smlouvy
  20. Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zašle na adresu elektronické pošty prodávajícího anebo písemně přiloží k odeslanému zboží a zašle na adresu prodávajícího. Zboží neposílejte na dobírku, takto nebude přijato.
  21. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.
  22. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Částka bude prodávajícím vrácena buď formou připsání na účet, který spotřebitel uvede a za podmínky že s touto formou vrácení souhlasí a pouze v případě, pokud mu tím nevzniknou další náklady, anebo bude částka vrácena stejným způsobem jako při zaplacení.
  23. Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé.
  24. Náklady spojené s navrácením zboží si ponese spotřebitel sám.
  25. Prodávající uhradí kupujícímu náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil kupujícího o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g). obč. zákoníku.
  26. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží
  27. Reklamaci, prosíme, uplatněte na e-mail: info@drogerka24.cz,  nebo dopisem na adresu: Toner RL spol. s r.o., Domažlická 1255/200a, 318 00 Plzeň
  28. Zásilky poslané na jinou adresu než výše zmíněnou v bodě 6 jsou v přímém rozporu s podmínkami odstoupení od smlouvy a nebudou vyzvednuty.
  29. Za vadu plnění se nepovažuje překážka způsobená vyšší mocí.
  30. Pokud jste spotřebitelé, pak ihned, případně nejpozději do tří pracovních dnů ve složitějších případech, rozhodneme o vaší reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení vám v této lhůtě sdělíme. 
  31. Pokud jste spotřebitelé, pak reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s vámi písemně nedohodneme na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty máte stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Zašleme vám elektronicky potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy jste si byli povinni zboží vyzvednout. 
  32. Pokud jste podnikatelé, pak rozhodneme o vaší reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení, v co nejkratší lhůtě. Co nejdříve i vaši reklamaci posoudíme a zašleme vám písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace.
  33. V případě reklamace máte jako spotřebitelé právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení těchto nákladů musíte požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění, jinak vám nemusí být přiznáno.
  34. Pokud jste podnikatel, nemáte právo na náhradu nákladů vynaložených v souvislosti s uplatněním reklamace.

Vzor reklamačního řádu ke stažení zde

Mimosoudní řešení sporů

  1. V případě že by byl spotřebitel krácen na svých právech plynoucích z uzavírání smlouvy, má právo se obrátit ve lhůtě jednoho roku na věcně příslušné orgány dozoru, zejména na Českou obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz,web: adr.coi.cz, či živnostenský úřad, Úřad pro ochranu osobních údajů, Finanční úřad apod.) Zahájit mimosoudní řešení sporu je možné i online prostřednictvím platformy ODR dostupné zde: ec.europa.eu/consumers/odr/.

 Závěrečná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky tehdy, není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného. Odesláním elektronické objednávky kupující bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou výši ceny objednaného zboží ( včetně příp. expedičních a dopravních nákladů) uvedenou v ceníku na internetové stránce, nebude-li v konkrétním případe prokazatelně dohodnuto jinak.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu občanského zákoníku. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
  3. Veškerá ujednání vyplývající z uzavřeného obchodního vztah se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak jsme si sjednali, že vztah se řídí právem České republiky a spory z něho vyplývající budou rozhodovány věcně a místně příslušným soudem nás jako prodávajícího. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. 
  4. Tyto obchodní podmínky jsou v českém jazyce.
  5. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění, živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Podléháme též dozoru České obchodní inspekce, co se týče dodržování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. 
  6. Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. 
  7. V případě vyšší moci neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsme oprávněni od kupní smlouvy odstoupit.
  8. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli tyto obchodní podmínky dle potřeby změnit.
  9. Kdykoliv nás v případě dotazů k těmto obchodním podmínkám můžete kontaktovat na e-mail: info@drogerka24.cz

 

V Plzni, dne 07.07. 2025

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz